Kasulikud nõuanded

Voodi paigutamise nipid magusamaks uneks

26.09.2019

Magamisaseme paigutamise ümber keerleb mitmeid teooriaid ja õpetusi, mis võivad oma sisult olla vastukäivad. Kui ühe teooria järgi ei tohi voodi vastas ega peatsi kohal peeglit seinal olla, aga teise õpetuse järgi on see lubatud, siis mida uskuda?

Kõige kindlam on usaldada oma sisetunnet: kui tunnete, et uni ei kosuta vaatamata pikkadele unetundidele ja voodist tõustes on keha väsinud, siis tasuks ebakvaliteetse une ühe põhjusena kaaluda valet voodi paigutust. 

Võibolla peitub just siin vastus kehvavõitu enesetundele. Ehk piisab unekvaliteedi parandamiseks kõigest voodi ümber tõstmisest?

Põrandale lähemal on tervisele parem

See kõlab mõneti ootamatult, aga mõnele inimesele aitab magusama une tuua madalam ase.

Päris paljal põrandal ei ole meie kliimas ilmselt kuigi mõnus tududa, kuid standartsest madalam säng (näiteks kaubaalustele pandud ergonoomiline madrats) mõjub tervisele hästi. 

Põhjused on lihtsad: ruumi allosas on õhk jahedam. Jahe õhk mõjub hästi vereringele ja aitab ka oluliselt paremini uinuda, kui magada kõrgemal või päris lae all. 

Voodi olgu uksest kaugel

Feng shui eksperdid soovitavad paigutada voodi toauksest võimalikult kaugele, ent samas nii, et sängist oleks ukseava hästi näha. 

Voodi ei tohi selle õpetuse järgi asuda uksega ühel joonel, kuna avatud uksest pääseb tuppa energia, mis mõjutab magamise ajal meie keha. 

Avaras toas on seda soovitust lihtne järgida, aga mida teha siis, kui toal on uksi mitu? Energiakanalid on ju ka magamistuppa avanevad riidekapid, garderoobid, vannitoad ja rõduuksed.

Mitme uksega toas on mõistlik kasutada diivanvoodit, mis kokkupandult ei jää uste energiakanalite ristteele, aga lahtivõetult saab diivani keerata nii, et magamisosa ei jää otseselt ühegi uksega vastakuti.

Ka aken mõjutab und

On inimesi, kes magavad aasta läbi avatud akna all ilma et, tõmbaks kardinaid ette, ent on ka neid, kes keeravad voodis olles aknale selja ja varjavad selle paksu kardina taha.

Tegelikult ei mõjuta meie une kvaliteeti voodi asetsemine akna suhtes, vaid eelkõige see, mis toimub akna taga õues: liiklusmüra, loodushääled ja möödujate lärm võivad und nii palju häirida, et välja puhkamisest ei ole juttugi.

Samas mõni inimene ei tunne end jälle täielikus vaikuses hästi ja vajab uinumiseks taustamüra.

Kui tunnete, et teie uni jätab soovida, siis mõelge: ehk on halva une põhjus aknas? Võibolla paikneb voodi aknale liialt lähedal nõnda, et õuest kostuvad helid häirivad magamist. Kui aga tunnete, et värske õhk ei jõua õhutusasendis aknast teieni, siis võiks sängi aknale lähemale lükata.

Kuna meie kliimas mõjutab magamist üsna oluliselt ka aastaaeg, välistemperatuur ja loomulik valgus, siis võib vastavalt nendele teguritele ka voodit nihutada - talvel aknast eemale ja suvel lähemale või siis vastupidi - kuidas kellelegi sobib.

Laste voodid on soovitav paigutada aknast kaugemale. Turvalisuse mõttes ei tohiks need kaks kunagi kõrvuti asuda, kuna laps võib asemelt aknalauale ronida.

Sängi ümber jäägu vaba ruumi

Voodi ümber peab olema piisavalt vaba ruumi liikumiseks. Jah, väga pisikeses magamistoas on seda soovitust keeruline rakendada, aga kui vähegi võimalik, tuleks hoiduda voodi surumisest nurka, tihedalt vastu seinu.

Seina vastu pressitud olek ei ole hea magajale ega madratsile. Esiteks blokeerib see toas positiivse energiavoolu, teiseks ei saa siis korralikult madratsit puhastada ja kui voodi külg on veel vastu välisseina, mõjub sealt õhkuv jahedus ja niiskus madratsi tervisele halvasti.

Kui muud võimalust ei ole, siis tasuks väikeses ruumis kasutada tavalise voodi asemel diivanvoodit. Diivani käetoed jätavad kahele poole madratsit väikese õhuvahe.

Kuidas hindate seda postitust?

Märksõnad