Kasulikud nõuanded

Kuidas valida patja?

suur ja avar valgusküllane magamistuba, mille voodil on valged padjad
29.07.2020

Kvaliteetne uni koosneb paljudest olulistest elementidest – padjad mängivad siin väga olulist rolli. Kvaliteetne padi pakub selgroole korralikku tuge, vältides nii kaela kangeks jäämist kui pidevat seljavalu. Lõõgastava une nautimiseks tuleb hoolikalt läbi mõelda, milline padi endale soetada. Oleme välja toonud peamised nüansid, millele patja valides keskenduda.

Padja suurus

Antud aspekt on põhimõtteliselt üsna individuaalne, kuna padja suurus on võimalik valida vastavalt soovile. Kõige tähtsam on veenduda, et padi ei oleks madratsist laiem – see võib magamise ebamugavaks muuta. Mõõdud 40x60, 50x60, 50x70 cm on ühed populaarsemad, kuid kindlasti mitte ainsad võimalused.

Kui teil on raske otsustada, millise suurusega padi võiks teile kõige paremini sobida, oleks ideaalne valida mudel, mille mõõdud vastavad pikkusele, mis on mõõdetud teie õlgadest kuklani. Kui olete magades paras vähkreja, tasub kindlasti soetada veidi laiem mudel – siis on kindel, et pea ei veere magades padjalt maha.

Padja täidis

Sellest aspektist sõltuvad patjade teatud omadused. Hetkel on kõige populaarsemad järgmised täidised: 

  • Polüester. Ehkki tegemist on sünteetilise materjaliga, naudite polüesterist padja puhul selle äärmiselt lihtsat hooldust – seda on võimalik isegi pesumasinas pesta. Polüestrist padjad on piisavalt hügieenilised, kerged ja imavad hästi niiskust. Neid on saadaval ka allergikutele.

  • Silikoon. Seda tüüpi padi kohandub ideaalselt kehakujuga ning on mõnusalt pehme ja kohev. Kuid peate arvestama, et materjal ei ole eriti hingav. Kui teil on probleeme higistamisega, tasub eelistada teist tüüpi patju, kuna silikoonist padi võib ajada magaja veelgi rohkem higistama.

  • Suled ja udusuled. Võib öelda, et sulepadi on klassika, mida teavad hästi ka vanema põlvkonna inimesed. Sulepadjad avaldavad muljet erilise hubasuse ja pehmusega, mis tagab maksimaalse mugavuse. Sulepatjade puhul ei ole tarvis muretseda ka vormi kadumise pärast. Tõsi, nad vajavad natuke rohkem hoolt (umbes kord aastas tuleks neid puhastada) ja sulepadjad on soovitatav umbes 5 aasta möödudes välja vahetada. Seda tüüpi täiteaine on soodus tolmulestadele ja muudele allergeenidele, mistõttu pole sulepadi allergikutele soovitav. Tähelepanu tasub pöörata ka padja täpsemale koostisele: mida kohevam padi, seda pehmem ja kallim see on.

  • Viskoelastsed materjalid. Seda tüüpi padjad pakuvad kehale suurepärast tuge – ning see võimaldab teil väga hästi lõõgastuda. Neil patjadel magades säilitate kaela, õlgade ja pea õige asendi. Lisaks on seda tüüpi padjad suurepärase vastupidavusega ja kestavad tunduvalt kauem kui eeltoodud mudelid.

  • Vill. Villapadjad tagavad mugavuse aastaringselt: kuna neil on suurepärane õhu läbilaskvus, pole need suvel liiga palavad ega talvel liiga külmad. Lisaks on neil äärmiselt kõrge hügieenitase ja bakterid neis ei kogune. Öeldakse, et villast padjal puhkamine võib vähendada liigese- ja lihasvalu. Tähelepanu tasub pöörata aga kvaliteedile, vastasel juhul võib padi väga ruttu oma vormi kaotada. Usaldusväärsete tootjate padjad kestavad pikki aastaid.

Millises asendis harilikult magate?

See küsimus on padja pehmuse valimisel äärmiselt oluline. Mõelge asendile, milles tavaliselt puhkate ja otsustage selle põhjal, milline padi teile kõige paremini sobiks:

Madalamad, pehmemad ja lamedamad mudelid sobivad kõige paremini kõhuli puhkavatele inimestele.

  • Seljal magavatel inimestel on soovitatav valida kõrgemad, keskmise kõvadusega padjad.
  • Külili magavad inimesed vajavad kõvemat ja pikemat patja. Eriti soovitatav on valida spetsiaalsed lainekujulised variandid, mis tagavad kehale korraliku toestuse.
  • Neile, kes magamisasendit sageli vahetavad, sobivad kõige paremini keskmise kõvadusega, kõva ja elastse täidisega variandid. 

Pärast kõigi nüansside läbimõtlemist on juba hulga lihtsam otsustada, millise padja ost end täielikult õigustaks. Patjade valik on ääretult lai – veenduge, et valite kvaliteetse padja, sest just nii muutub teie uni mugavaks ja tervislikuks!

Kuidas hindate seda postitust?

Märksõnad