Kasulikud nõuanded

Kuidas magamistoas allergiaohtu vähendada

18.05.2020

Magamistuba peaks olema meie ja meie lähedaste jaoks turvaline koht, kus saame ilma mureta puhata ja lõõgastuda. Samas võib magamistuba olla suurenisti ohuks just allergikutele, kuna tuppa võib ajaga koguneda palju tolmu just raskesti ligipääsetavatesse kohtadesse, mis omakorda muudab ka toa puhastamise tunduvalt keerulisemaks. Siin on paar nippi, mis aitab magamistoas puhtust nii, et Sa ei peaks allergiate pärast kartma.

Vaheta tihti voodipesu

Kui sageli Sina oma voodipesu vahetad? Tegelikkuses tuleks seda teha vähemalt kord nädalas - voodipesu kogub endasse suurenisti mustust ja tolmu. Enne pesu tutvu kindlasti eelnevalt riiete materjalide nõudmistega ning eelista selle kuivatamist värske õhu käes - lisaks puhtusele tagad pesule ka meeldiva lõhna.

Pese patju ja tekke

Suure tõenäosusega on regulaarne voodipesu pesemine juba igas peres elementaarne tegevus, kuid sageli jäetakse tähelepanuta tekid ja padjad. Neid tuleks pesta vähemalt paar korda kuus, et tagada nende puhtus. Oluline on, et pesemisel jälgiksid nende hooldustingimusi - erinevad materjalid vajavad erinevat lähenemist. Näiteks villast tekke ei ole soovitatav pesumasinasse panna, kuna vill kogub endasse suures koguses vett, mis muudab kogu töö pesumasina trumli jaoks keerulisemaks. Samuti on oluline suletekke ja -patju peale igat pesukorda klappida, et need taas oma kohevuse saaksid saavutada. Patju oleks isegi mõistlikum pesta käsitsi ning arvesta ka sellega, et paljud materjalid masin- ega käsipesu ei talu, mistõttu tuleks need viia hoopiski keemilisse puhastusse.

Ära unusta ka madratsit

Kuigi on madratsile alati katteks voodipesu, ei päästa see madratsit mustuse ja kehavedelike eest - seepärast on oluline leida aeg, et aeg-ajalt võtta voodist välja madrats ning see ära puhastada. Selleks võid kasutada nii tolmuimejat, raskemate plekkide puhul sooda või äädikalahust ning võimaluse korral tuleks seda ka tuulutada värske õhu käes, mille järel oleks võimalik tolmu madratsist välja kloppida. Kui oled vahetamas linasi, lase enne uute asetamist madratsil paarkümmend minutit tuulduda.

Kasuta kattemadratsit ja muid katteid

Selleks, et vältida madratsis bakterite levikut, on soovituslik kasutada kattemadratsit. Lisaks annab see küljealusele veelgi pehmema ja mugavama aseme, pakkudes Sulle veelgi mõnusamat voodiaset. Madrats ise on õhuke ning seda on kerge hooldada - võta appi kasvõi tekstiilipesur, mis teeb töö kiirelt ja mugavalt. Lisaks on soovituslik asetada kate ka voodipesule - päevatekid hoiavad tolmu ja muu mustuse eemale ka voodipesust.

Kasuta õhupuhasteid

Kuigi võib tunduda, et peale tolmu võtmist on kogu tuba nüüd puhas, siis õhus võib siiski ringleda suures koguses baktereid, mis ei ole silmale nähtavad. Selleks kasuta spetsiaalset õhupuhastit, mis eemaldab kuni 99% bakterid ja muud osakesed õhust. 

Korista regulaarselt

Kuigi võib tunduda regulaarne koristamine üsna tüütu, siis tegelikkuses on see peamine viis, kuidas toas oluliselt vähendada bakterite olemasolu. Õnneks on tänapäeva tehnoloogia muutnud erinevate puhastustarvete kasutamise niivõrd lihtsaks ja mugavaks, et koristamine on kiire, lihtne ja meeldiv.

Väldi pakse tekstiile

Kõige enam koguvad tolmu erinevad tekstiilid, mistõttu võiksid neid võimaluse korral vältida magamistubades. Vaibad on ühed suurimad tolmukogujad, seega kui Sa ei leia igapäevaselt aega, et vaip tolmuimejaga üle käia, jäta see sisustuselement pigem interjöörist välja. Samuti ka kardinatega - mida suuremad ja paksemad need on, seda rohkem need tolmu endasse koguvad.

Eelista jalgadega mööblit

Jalgadega mööbel ei tekita toas vaid avaramat muljet, vaid aitavad hoida ka puhtust. Selle mööbli alla tekib vähem tolmu ja mustust ning isegi kui tekib, on seda imekerge eemaldada. Eriti oluline on see voodi puhul, mis on suurim bakterite koguja magamistoas.

Kuidas hindate seda postitust?